We nemen duurzaamheid zeer serieus. Al vele jaren. Natuurlijk kijken we naar hoe we zo duurzaam mogelijk onze eigen bedrijfsvoering kunnen uitvoeren. We zijn al goed op weg met 240 zonnepanelen op het dak, elektrische auto’s voor de deur en het ISO 14001 certificaat.
Daar houdt onze verantwoordelijkheid niet op. We zitten in een branche waarin we ontzettend leuke producten realiseren. Daar komen nogal wat duurzaamheidsvraagstukken bij kijken. Zoals: hoe zorgen we ervoor dat we de aarde zo min mogelijk belasten met onze business? Welke grondstoffen zijn het meest duurzaam? En hoe zorgen we voor transparantie in de keten
Thema’s waar we op dit moment al druk mee bezig zijn en waar we ons de komende jaren nog verder over buigen. Hoe we er op dit moment voorstaan, lees je in ons online duurzaamheidsverslag. Daarin vind je diverse kerncijfers over 2023 en lees je onze ambities met betrekking tot CO2 uitstoot.
Om de wereld in 2030 een net wat mooiere en duurzamere wereld te laten zijn, zijn er door de Verenigde Naties 17 SDG’s opgesteld, oftewel Sustainable Development Goals. In het kader van maatschappelijk ondernemen zetten ook wij ons in om bij te dragen aan een aantal van deze doelen. Daarbij hebben wij gekozen om de focus te leggen op SDG 3, 8 en 12: Goede gezondheid en welzijn, Eerlijk werk en economische groei en Verantwoorde consumptie en productie. Hoe we dat aanpakken, lees je in ons online duurzaamheidsverslag.
Een van de manieren om bij te dragen aan verantwoorde consumptie en productie is het onder de aandacht brengen van de duurzame opties met betrekking tot relatiegeschenken en promotionele producten. Dat doen we onder andere via de webshop Green Premium. Daar vind je een ruim aanbod van de leukste duurzame relatiegeschenken, merchandise en promotioneel textiel.
Wij zijn ervan overtuigd dat we niet alleen aan de verwachtingen van onze klanten en consumenten moeten voldoen, maar dat we deze verwachtingen moeten overstijgen. Daarom hebben we een eigen Code of Conduct (CoC) opgesteld, ondertekend door onze vaste leveranciers.
In onze Code of Conduct hebben we een aantal normen en waarden voor ethisch en verantwoord zakendoen geformuleerd. Deze code is voor ons van groot belang omdat we geloven dat het naleven van ethische normen niet alleen onze bedrijfsintegriteit versterkt, maar ook bijdraagt aan een betere wereld.
Bekijk hier onze Code of Conduct
Onze duurzame plannen houden daar niet op. Er zijn altijd stappen vooruit te maken. Ons pand bijvoorbeeld. Dat moet uiteindelijk CO2 neutraal worden. Dat gaat ons met de nodige investeringen zeker lukken.
Maar ook wet- en regelgeving speelt een belangrijke rol in onze duurzaamheidsontwikkeling. Bijvoorbeeld met de komst van de Corporate Sustainability Reporting Directive, kortweg de CSRD. Deze wordt verplicht voor grote bedrijven, maar doordat het over transparantie in de gehele keten gaat hebben ook wij als MKB ermee te maken.
Ook ons aanbod is altijd in beweging. We zijn kritisch op leveranciers en altijd op zoek naar de leukste duurzame items. Zo kunnen we jou het beste duurzame aanbod bieden.
En heb je vragen over een bepaald product of onze werkwijze? Stel ze gerust.