De NPO (Nederlandse Publieke Omroep) is verantwoordelijk voor de coördinatie en uitzending van publieke tv- en radioprogramma's in Nederland. Het doel van de NPO is om een breed en gevarieerd aanbod van informatieve, culturele, en educatieve programma's te bieden, waarmee ze zorgen voor onafhankelijke en kwalitatieve media voor iedereen. Oftwel: content maken voor een diversiteit aan doelgroepen.
Al jaren zijn wij vaste leverancier voor verschillende zenders die onder de NPO vallen. Elke zender richt zich op een andere doelgroep. Zo kan de liefhebber van klassieke muziek terecht op NPO Klassiek en luisteren jongeren graag naar FunX. Daarom is het belangrijk dat er per zender de juiste concepten worden bedacht, met daarbij de best passende producten. Een 3FM mok ziet er bijvoorbeeld anders uit dan een mok voor NPO Radio 1.
Door onze jarenlange relatie met de verschillende zenders van de NPO, en het winnen van een aanbesteding, kennen we de doelgroepen inmiddels goed. We kruipen in de belevingswereld van luisteraars en kijkers en combineren dat met de trends van het moment. Denk aan een mini voetbal tijdens de sportzomer voor NPO, het festivalmatje voor 3FM of sportsokken voor FunX.
In 2023 maakte het 3FM festivalmatje een heuse revival. Na 10 jaren was het iconische festivalkleedje terug van weggeweest. Aangezien 3FM door de jaren heen een nieuwe stijl heeft ontwikkeld, was het ook tijd om het design over de kop te gooien. Het resultaat: een “simplistisch doch aantrekkelijk in looks, krachtig wanneer nodig en natuurlijk (hallo, het is wel 2023) van duurzaam materiaal” festivalmatje, aldus 3FM zelf. Een echte eye-catcher tijdens de festivalzomer.