Van 5 t/m 8 augustus 2025 vond de allereerste editie van De Groningse Vierdaagse plaats. Een meerdaags wandelevenement dwars door Stad & Ommeland, opgezet om bewegen, ontmoeten en trots op de provincie samen te brengen. Daarbij kon men kiezen uit een afstand van 20 of 40 kilometer, waardoor de tocht geschikt is voor zowel de recreatieve wandelaar als de fanatieke stapper.
Begin 2025 begon het rond te zingen: er zou een Groningse Vierdaagse georganiseerd worden. Om al het moois dat onze provincie heeft te bieden te laten zien aan de rest van Nederland. En van zo'n mooi lokaal initiatief worden wij, als Gronings bedrijf, direct enthousiast. Het contact was snel gelegd, het doel duidelijk: samen bouwen aan een sterk merk rondom De Groningse Vierdaagse, vanaf de allereerste editie.
In nauwe samenwerking met de organisatie hebben we voor deze eerste editie een compacte merchandise-lijn ontwikkeld, helemaal in stijl van het evenement. Voor deze ‘first edition’ kozen we samen voor drie producten:
Alle items zijn uitgevoerd in het Groningse Vierdaagse groen, een kleur die je tijdens het evenement overal tegenkwam.
Via een pre-order konden de wandelaars hun producten vooraf al bestellen. Dat werd ook massaal gedaan: uiteindelijk liep bijna een kwart van de wandelaars in het Groningse Vierdaagse loopshirt.
Groningse samenwerkingen
Naast het First Edition shirt is er ook een algemeen Gronings Vierdaagse shirt gemaakt. In samenwerking met Marketing Groningen waren deze shirts verkrijgbaar in de Groningen Store in het Forum.
Al met al een Groningse samenwerking waar we trots op zijn!