Ooit begonnen ze als beschermer van onder andere de panda. Inmiddels is de missie van het WNF een stuk uitgebreider: de wereld 'Nature Positive' maken. Om flora en fauna te herstellen en te beschermen is geld nodig. Daarom is het WNF actief op zoek naar donateurs. Om mensen een extra reden te geven, bieden ze een mooi welkomstgeschenk aan. Laten wij daar eens heel goed in zijn.
Voor het WNF is het belangrijk dat er gekozen wordt voor een passend welkomstgeschenk. Het moet een cadeau zijn waar men iets aan heeft, van hoge kwaliteit en gemaakt van duurzame materialen. Daarbij moet er rekening gehouden worden met een specifieke doelgroep of een bepaald thema. Voor twee campagnes is gekozen voor bedrukt textiel, beide met een eigen invalshoek.
De Relephant campagne draaide om aandacht vragen voor de bosolifanten in Afrika. Maar liefst 86% van de bosolifant is in 30 jaar verdwenen. Om deze olifant niet te verliezen en niet te vergeten, startte WNF met de 'Relephant' campagne'. Samen met duurzame designer Tess van Zalinge heeft het WNF een limited edition design gemaakt. Aan ons de taak om het ontwerp tot leven te laten komen.
Dat hebben we gedaan op een stevig T-shirt, gemaakt van biologisch katoen. De speciale Relephant print is gezeefdrukt met waterinkt en zonder toevoegingen van chemicaliën. De WWF-labels in het T-shirt zijn bovendien gezet door vrouwen in Nederland met een afstand tot de arbeidsmarkt.
Ben je als kind lid van het WNF, dan behoor je tot de exclusieve groep Rangers. Als Ranger ontvang je een aantal keer per jaar een speciaal magazine en kun je meedoen aan de jaarlijkse Rangeractie. Om (groot)ouders extra te stimuleren om hun (klein)kind Ranger te maken, ontvangen ze ook een mooi welkomstcadeau.
Helemaal passend bij het seizoen is er gekozen voor een lekkere warme trui in de kleuren navy en groen. De truien zijn gemaakt van biologisch katoen en voorzien van een zeefdruk, gedrukt met waterinkt.